Przed pierwszym zabiegiem:

Należy pamiętać, że każdy zabieg fizykalny stanowi formę leczenia specjalistycznego możliwą do wykonania jedynie na podstawie wskazań określonych przez lekarza lub fizjoterapeutę. W przypadku braku skierowania istnieje możliwość odbycia rehabilitacji jedynie po wcześniejszej konsultacji, na której nasi terapeuci dobiorą optymalny zestaw zabiegów oraz wykluczą przeciwwskazania zdrowotne. Szczegóły dotyczące przebiegu terapii są przedstawiane na wizycie fizjoterapeutycznej lub lekarskiej, jednak do większości z nich nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Zazwyczaj prosimy pacjenta o przyniesienie swojego ręcznika i wygodnego stroju nie krępującego ruchów. Do niektórych zabiegów wymagane jest użycie środków farmaceutycznych dostępnych w każdej aptece.

pacjentka z lekarką uśmiechające się.

Wizyta fizjoterapeutyczna to rodzaj konsultacji specjalistycznej w trakcie której przeprowadzany jest dokładny wywiad medyczny, w celu ustalenia głównego problemu pacjenta. Uzyskanie informacji na temat dolegliwości i objawów pacjenta, historii choroby bądź urazu, ogólnego stanu zdrowia, a także jego stylu życia –umożliwia ukierunkowanie dalszej diagnostyki oraz określenie celu terapii. Następnym etapem jest badanie fizjoterapeutyczne, na podstawie którego można określić stan funkcjonalny pacjenta. Na pierwszą wizytę warto zabrać dotychczasową dokumentację medyczną, jaką posiada pacjent, wraz z wszelkimi badaniami obrazowymi m.in. RTG, USG i MR. Wszystkie zebrane informacje pozwolą na dobranie możliwie najskuteczniejszych metod terapii indywidualnie dla każdego pacjenta. Zapisanie się na wizytę wiąże się z koniecznością podania numeru telefonu. W przypadku braku możliwości przybycia w umówionym terminie prosimy o informację dzień wcześniej lub najszybciej jak to możliwe. Fizjoterapeuta podczas wizyty każdorazowo zobowiązany jest do uzupełniania na bieżąco dokumentacji medycznej, co wiąże się z koniecznością podania numeru PESEL. Wszelkie informacje z wizyty są do wglądu dla pacjenta

Elektrolecznictwem lub elektroterapią nazywa się dział lecznictwa fizykalnego, w którym wykorzystuje się do celów leczniczych prąd stały oraz prądy impulsowe małej i średniej częstotliwości. Prąd ma działanie przeciwbólowe i zmniejsza napięcie mięśniowe, poprawia ukrwienie, przyspiesza procesy regeneracji tkanek oraz sprawia, że obrzęki lepiej się wchłaniają.

Światłolecznictwo jest działem fizykoterapii, w którym wykorzystuje się promieniowanie podczerwone, widzialne oraz nadfioletowe. Światłolecznictwo pomaga zmniejszyć patologiczne napięcie mięśni, wspomaga ukrwienie oraz działa przeciwbólowo.

Charakterystyczną cechą pola magnetycznego jest przenikanie przez wszystkie struktury ustroju. Magnetoterapia może być wykonana przez ubranie lub opatrunek gipsowy. Część ciała, która ma zostać poddana terapii należy umieścić w specjalnej obręczy. Najczęściej stosuje się ją w terapii schorzeń ortopedycznych oraz neurologicznych.

Laseroterapia wykorzystuje działanie światła o określonych cechach. Wiązka promieniowania laserowego przenika do tkanek ciała ludzkiego, wywołując działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne, a także biostymulacyjne.

Wskazania do stosowania krioterapii miejscowej są bardzo rozległe i związane z ich wpływem przeciwzapalnym, przeciwbólowym, przeciwobrzękowym oraz zmniejszającym napięcie mięśni. Należą do nich: choroby narządu ruchu, stany po urazach i przeciążeniach, obrzęki po złamaniu kości oraz zwichnięciach i skręceniach stawów,ostre zapalenia tkanek miękkich okołostawowych choroby gośćcowe reumatoidalne zapalenie stawów w okresie ostrym oraz zaostrzenia,- stany bólowe w przebiegu choroby zwyrodnieniowej stawów i wiele innych.

Ultradźwiękami nazywa się drgania mechaniczne o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności ucha ludzkiego. Ich działanie opiera się w dużej mierze na powstawaniu związków aktywnych biologicznie, wpływowi na enzymy ustrojowe oraz przyspieszaniu wchłaniania tkankowego.

Wodolecznictwo, czyli hydroterapia stanowi najstarszy dział fizjoterapii. Podstawę leczniczego działania stanowi działanie termiczne i hydrostatyczne wody odpowiednio użytej do zabiegu. Zabiegi wodolecznicze związane są przede wszystkim ze złożonym działaniem na organizm człowieka zespołu czynników, w którym pierwszorzędną rolę odgrywa temperatura i ciśnienie hydrostatyczne. Właściwości fizyczne wody umożliwiają bardzo subtelne dawkowanie zarówno bodźców termicznych, jak i mechanicznych, uwzględniające indywidualne różnice w reaktywności organizmu chorego.

Zabieg fizjoterapeutyczny polegający na sprężystym odkształcaniu tkanek, ma działanie lecznicze, relaksacyjne oraz przeciwobrzękowe. Masaż pozytywnie wpływa na organizm, zarówno w ujęciu somatycznym (w odniesieniu do ciała), jak i psychosomatycznym (oddziałując na umysł).

Terapia falami uderzeniowymi BTL SWT jest nieinwazyjnym nowoczesnym rozwiązaniem do eliminowania przewlekłego bólu występującego w układzie mięśniowo − szkieletowym. Ma swoje zastosowanie w fizjoterapii, ortopedii i medycynie sportowej. W przewlekłych schorzeniach mięśni oraz ścięgien, takich jak: zespół bolesnego barku, łokieć tenisisty/golfisty, bóle kręgosłupa, ból ścięgna Achillesa, zapalenia ścięgien, punkty spustowe i inne.